dinsdag 10 juli 2012

onverwacht resultaat

Dit weekend stond de laatste eendaagse fondvlucht vanaf Orleans(677 km) op het programma, omdat de voorlaatste fondvlucht voor mij niet zo goed verliep, en ik vanwege een kampeerweekend met de familie zaterdagmiddag niet op de duiven kon wachten, wilde ik eerst niet meedoen. Maar de duiven trainden wel weer goed dus toch maar besloten om 9 stuks in te korven, "zonder ambities" want de wind zat ook weer verkeerd(volgens mij dan) en toen ik een aantal programmaspelers zag die hun "snelle jongens" mee hadden, waren mijn verwachtingen helemaal niet zo hoog meer. De duiven werden om  8.20 gelost, en 's avonds  kreeg ik van clubgenoot Rudy Veen een telefoontje dat ik het best goed gedaan had,  6e en 8e en  en op de 21e plek  mijn 6e duif al, De comb Klein-Muurman was dit keer eerste en tweede. Een mooie afsluiting van het oude duiven seizoen met 6 vd 9 in de prijzen. Waar ik af en toe wel eens twijfel aan de kwaliteit van mijn duiven blijken ze het dus wel te kunnen, alleen niet week in week uit.
Ook de jongen brachten het er goed af,Zutphen dit keer. Hoewel de uitslag gedomineerd werd door Arend Meijerhof, eerste en tweede(en 8 bij de eerste tien!!) wisten toch 15 van mijn 50 ingekorfde jongen de uitslag te halen, beginnend op de 18e plek. De vlucht verliep een stuk beter dan Zwolle een week eerder, hadden de meesten toen de hele dag nodig om thuis te komen, nu waren er een uur na de eerste duif ruim 40 terug, Wat wel opvallend was bij mij is dat de duiven die vorige week prijs hadden nu op een enkeling na  allemaal te laat waren.

Geen opmerkingen: