donderdag 1 november 2012

Na een zeer lange "stilte" wordt het weer eens tijd om de weblog bij te werken. Af en toe hoor ik mensen die vragen wanneer ik weer iets schrijf, er zijn dus toch meer "volgers"dan ik dacht.
Het laatste schrijven was na de afgelasting van de jongeduivenvlucht (toen was het nog mooi weer en warm)
De andere vluchten met de jonge duiven konden gewoon gehouden worden, en hoewel de rui beetje bij beetje begon heb ik de meeste jongen vrij lang door kunnen spelen,een groot aantal is zes keer meegeweest, een enkeling zeven keer, geen super uitslagen maar wel elke keer op de uitslag, zelfs twee jongen met 5 prijzen.Wat wel wat tegenviel was dat er elke vlucht wel een of twee duiven achterbleven. Schrale troost is dat in de club meer liefhebbers dat probleem hadden.
Ook stond nog de overnachting Cahors op het programma, ik had me voorgenomen alleen Limoges en Ruffec te spelen , maar omdat Ruffec een ochtendlossing werd,( met een aardig resultaat) wilde ik toch nog een echte overnachting spelen, 12 duiven hadden nog een volle vleugel om deze 1075 km te overbruggen. Het werd een vrij zware  vlucht, bij thuiskomst bewolkt en regenachtig. R Scholtens was eerste in het inkc.
ikzelf 14e , drie pr vd 12, niets bijzonders, uiteindelijk had ik wel twee duiven die op alle drie nationale vluchten prijs hadden,   de  "10-557" kruising Jellema/ter Morssche ,en  de "08-253" gekregen van T van Beers.
Het plan is om volgend jaar ook weer wat weduwduivinnen in te korven, vandaar dat ik de natour de oude duivinnen zoveel mogelijk heb ingekorfd, na een jaartje rust even weer de vleugels los. Inmiddels zitten de duiven al weer een paar weken gescheiden en zijn ook niet veel meer los. eenmaal daags voeren nu,  wekelijks een bad, en op dit moment een parathyphuskuur.
Uit een paar koppels van mij betere duiven heb ik nog wat laatjes gekweekt, tevens nog een paar gekregen van een clubgenoot, om in de toekomst weer leuk mee te doen op de programma/dagfond-vluchten.
Met de afsluiting van het duivenseizoen, begon het Atb-seizoen, De eerste tocht werd meteen zwaar, 80 km op de atb over de limburgse heuvels, de weekenden daarna een paar tochtjes in het drentse land, en met een groepje fietsvrienden afgelopen weekend in de omgeving van Winterberg gefietst, waarvan de eerste dag ook nog in de sneeuw!!