maandag 16 mei 2011

Breuil



De eerste fondvlucht is vervlogen, een nieuw station voor ons, nl. Breuil le Vert.



Voor mijn duiven 520 km, mooie afstand om te beginnen, hoewel met deze wind voornamelijk uit het westen , het een redelijk makkelijk vluchtje was. De snelheid van de winnaar, de comb.Klein-Muurman was 1347 mpm( 80 km/u) Bij mij was de "duitse schimmel" om 16.11 terug op zijn hok , Ik heb deze duif in 2005 gekregen van een duitse sportvriend Michael ten Duis. Wat zijn afstamming betreft is het een overnachtduif, (Berlengee-soort van Hain de Jonge) echter op de invliegvluchten en op de dagfond is de schimmel meestal bij mijn eerste duiven , maar nog nooit voorop, slechts een keer vloog hij Bergerac en ook toen op tijd terug.



Ook mijn andere duiven deden het naar behoren, 14 van de 26 op de uitslag en binnen een uur waren ze allemaal thuis.

Geen opmerkingen: