zondag 22 maart 2009

voorjaar


Hoewel de meeste liefhebbers al wel jongen groot hebben denk ik, zijn bij mij de eerste jongen afgelopen weekend uit het ei gekropen. Dit zijn de jongen van de kwekers waarvan ik de eieren overgelegd heb en van de (oudere) vliegers waarvan ik op basis van hun afstamming graag jongen van wil hebben. De kwekers zijn nu bezig met hun tweede legsel en de komende week wordt ook het laatste hok gekoppeld.

Ook een beetje tegenslag, vrijdag vond ik een dode duif in het hok, welke door een marter o.i.d. te pakken was genomen, dat was wel schrikken. Hoewel ik dacht dat mijn hokken goed dicht waren heeft het"roofdier"toch ergens een gaatje gevonden.Dat bracht dus vrijdag en zaterdag wat timmerwerkzaamheden te weeg.

Ook zaterdag de eerste toertocht op de racefiets gereden, samen met mijn vader en een fietsmaat hebben we zo'n 110 km gefietst vanuit Haren.

Vandaag de antennes weer voor de hokken gemaakt en nu maar wachten op een beetje goed weer om evt eventjes de duiven op te leren.

Geen opmerkingen: