zaterdag 2 mei 2009

Nieuwe aanwinsten

Maandagavond heb ik twee duiven uit Vroomshoop gehaald, ik ben ook lid van "het praathuis" een forum over alles wat met duivensport (en ook af en toe andere dingen) te maken heeft. Dit forum heeft ook een duivenruilclub en door loting worden dan duiven geruild met andere forumleden. Mijn ruilduiven mocht ik uitzoeken bij mevr.Johanna de Groot in Vroomshoop,iemand die van diverse toppers op de overnacht duiven heeft en daar zelf ook uitstekend mee presteert. Na een gezellig "proatuurtje" heb ik van haar twee rooien meegekregen.(soorten v Wanroy/Zwiers/Jellema)


Van mijn oud clubgenoot Onno Everts, die heel sterk vliegt op de vitesse en midfond, krijg ik ook meestal twee jongen, (als hij op vakantie is verzorg ik zijn duiven vaak)en die bracht hij nij donderdag(soort Dusarduyn)Ooit kreeg ik "rooie Onno"van hem en deze doffer mistte zelden op de dagfond zijn (vroege)prijs. Vrijdag kreeg ik bezoek van E Glazenburg jzn. hij had een bon van mij gekocht en van hem kreeg ik ook een jonge duif terug, (toevallig ook een rooie) Dhr Glazenburg is altijd bij de kampioenen op de overnachtfond.


Met de nieuwe aanwas zit het dus wel goed,


Donderdagmiddag kwam ook nog mij 05-301 terug die op Lommel achtergebleven was, ietsjes vermagerd, maar fris ogend. Vreemd dat een duif die prijzen vliegt op vluchten rond de 1000km van een "trainingsvluchtje"van 240 km 5 dagen onderweg is.


Vandaag zijn de duiven naar Pommeroel, zo'n 360 km en ze zijn (pas) om 13.15 gelost,
iedereen succes.

de twee bonten zijn die van Onno Everts, de twee rooien links van Johanna de Groot, de rooie rechts van Eltjo Glazenburg jzn.

Geen opmerkingen: