woensdag 13 juli 2011

Phitiviers 2

Dit weekend de afsluiting van het oude duivenseizoen met de fondvlucht Phitiviers (642 km). Al snel werd duidelijk dat er op zaterdag niet gelost ging worden want al vrij vlot stond op teletekst "na 11.uur nieuwe berichten" dan wordt het voor de fond moeilijk om nog te lossen. Uitgesteld tot zondag dus, toen (ogenschijnlijk) beter weer want om 7.45 waren ze los. De eertste duiven in het zuiden van onze afdeling vielen vrij vlot, en volgens berekening zouden ze in mijn regio rond 16.uur kunnen vallen, echter geen duif te zien en al helemaal niet bij mij. Uiteindelijk klokt Arend Meijerhof de eerste twee om 16.34 en 16.38, Bij mij is de eerste thuis om 16.52 (07-239, zoon Brivedoffer) een minuutje later komt de 10-748 (gekregen van O Everts) Daarna moest ik weg vanwege een BBQ, maar de duiven zouden ook zonder mij wel binnenkomen. Geen superuitslag, ik was 9e en had 4 prijzen vd 15 ingekorfde duiven, maar achteraf voldoende om 2e aangew.en 3e onaangew. in de club te worden. tevens werd de o7-258 eerste duifkampioen, stond al bovenaan maar was niet ingekorfd. (mijn "duitse Schimmel"werd op de valreep nog 3e duifkamp.)
De jonge duiven werden zaterdag pas om 16.00 gelost in Zutphen, dit verliep niet geweldig maar goed de weersomstandigheden lieten niet toe om eerder te lossen. H Koster klokte de eerste om 17.31 Bij mij een schimmel voorop (344 gekregen van O K Everts) en ook verder kwamen ze goed (16 pr vd 32) Maar helaas, waar ik al bang voor was na zo'n lange zit in de vrachtwagen, maandag de jongen van streek. Niet ernstig maar hier en daar wat brakende duiven , geen eetlust ,en matig trainen. Ze hebben inmiddels al wat medicijnen gehad en het lijkt op dit moment weer wat beter, de eetlust is terug en ze zitten wat frisser.
Dinsdag voor een "eenmalig optreden" nog 22 duiven ingekorfd voor de overnachtvlucht Ruffec.

Geen opmerkingen: