zondag 6 juli 2008

"druk weekend"

05-4702261, mijn eerste van Pithiviers, met zijn duivin
welke mijn derde duif was.
05-4702301, na Limoges nu ook op tijd terug van Montauban.

" De jonge garde"


Dit weekend drie vluchten op het programma,



Allereerst werd er de nationale vlucht Montauban gevlogen, deze werden om 13.00,vrijdag gelost.



De jongen hadden hun eerste vlucht vanuit Zutphen en de ouden hadden een vlucht vanuit Pithiviers.



In volgorde van aankomst: de jongen gingen om 8.15 de lucht in voor een afstand van 120 km, ik had 35 mee en klok(jawel met gummiering!!) om 9.48, twee stuks, ze komen m.i. redelijk goed want om 10 uur heb ik een stuk of tien terug ,Hoewel het niet overal vlekkeloos is verlopen mag ik niet klagen want zaterdagmiddag zijn ze allemaal thuis.



De eerst duif van Montauban(1076 km) komt om 12.24 dit is de 7e duif in het inkc.Pekela, dan om 14.19 mijn tweede maar die is te laat. Leuk is wel dat bij ons in het inkc. de eerste nationaal sector 4 valt, bij J.J.Darwinkel,Noordbroek.



Montauban was wel een mooie vlucht, geen nachtvliegers, vrij snel verloop en weinig verliezen.



Dan Pithiviers, voor mij 642 km, ik had 28 mee, naast de duiven die al vaker op dagfond mee waren, nu ook alle jaarlingen die tot nu toe alleen maar midfondvluchten gevlogen hadden.



In de club had ik de tweede duif (14.10) net achter de comb.Jager. 10 prijzen vd 28 is niet zo gek,maar ik had van de "debutanten" iets meer verwacht,In elk geval hebben ze een mooie trainig gehad voor Frankfurt/Bergerac/Bordeaux,



Geen opmerkingen: