maandag 21 juli 2008

Regen,regen en wind.

Zoals wel verwacht kon er zaterdag voor de noordelijke liefhebbers niet gelost worden,(dat er wel poolse duiven in Groningen en Pingjum gelost worden is onbegrijpelijk) Dit hield in dat de jonge duiven vanuit Zutphen terug naar de verenigingen werden gebracht (er is binnen de afd 10 afgesproken dat de eerste drie vluchten met de jongen geen dag overgestaan wordt)en dus wachten tot de auto bij het clubgebouw kwam, Daar wilden de meesten hun jongen "uitkorven" omdat het nog steeds regende,ik heb even een gschikt moment afgewacht en ze daar laten vliegen.
De Frankfurtvliegers wachten tot zondag en werden om 6.55 gelost, Ze hadden de wind pal op kop, en waarschijnlijk ook de nodige regenbuien, want het verloop was traag. Geen enkele duif haalde in inkc.Pekela de 1000mpm. De eerste duif was van E Stuut en Zn( die op de helft van de uitslag al hun tien ingezette duiven terug hadden) om 15.22. dan vallen er per uur maar zo'n 20 duiven . En "eindelijk " ook bij mij twee tegelijk, om 17.56, mijn "Duitse schimmel" en "Francoise" goed voor de 54e en 56e plek. Er waren 284 duiven ingekorfd, zelf had ik 5 mee. Even was ik bang dat ik met een lege klok naar de club moest maar dat viel weer mee. Ben benieuwd of deze vlucht volgend jaar weer op het programma staat,maar ik vind het een goeie vervanger voor Munchen.
Volgende week Bergerac.

Geen opmerkingen: