dinsdag 30 juni 2009

Perigeux


"Eindelijk"werden de duiven dan zondag om 13.00 uur gelost , nou zijn we als fondspelers wel wat gewend maar met dit warme weer, tegenwind en dan 5 dagen in de mand was ik niet gerust op een goede afloop. En dat klopte ook want het verloop van de vlucht was zeer traag en de prijzen waren er maar net uit 's avonds, Wel bijzonder dat de twee eerste duiven uit het inkorfcentrum binnen een halve minuut vallen en ook nog in Sappemeer, mijn plaats-club-genoot Evert Antonides heeft de eerste om 13.35, een halve minuut later en iets kortere afstand klok ik mijn "339" een duivin van 2004 die al vaker mijn eerste is geweest op de overnachtvluchten (Kurvers-soort) daarna komen er de hele middag door duiven en om 20.30 zijn er 53 terug van de 217 ingekorfde duiven, op mijn hok zijn er om 18.47 tien thuis van de 24 (om 22.45 komt er ook nog eentje en op dinsdag nog vier) in het inkc. was ik o.a 2e en 5e en had 10 prijzen.resultaat viel mij niet tegen temeer omdat ik een groot aantal debutanten en jaarlingen meehad.
de krasduivin was mijn eerste van Perigeux, (is van het Kurverssoort), de vale doffer was er zo'n drie kwartier later ( Kurvers x Jellema)

1 opmerking:

Amerikaantjes zei

Hoi Geer
Felicitaties voor de Duiven en de Duivenmelker
Groetjes Maria