zondag 5 juli 2009

weekje verder

Vandaag weer drie vluchten, overnacht-Montauban, dagfond-Pithiviers en jonge duiven-Zutphen.De jongen heb ik nog niet meegehad, vanwege het verduisteren ben ik een beetje in "tijdnood" gekomen en is de training van de jongen er bij ingeschoten, daarnaast waren ze ook niet fit, maar dat is naar mijn idee weer in orde.De overwinning in zowel club als rayon ging naar Henk(ie) de Vries uit Zuidbroek. De duiven in Montauban werden vrijdag om 13.00 gelost voor hun 1080 km, en ondanks vroege aankomsten in het zuiden van het land duurde het hier tot de middag dat er duiven kwamen, "de laatste loodjes" weer . Fondman van het eerste uur Siemon Huisman uit Scheemda klokte om 13.04 de eerste ( een uur later had hij 3 vd 4 thuis en was ook 3 en 4 !!) Mijn eerste was er om 14.35 en werd 13e, de andere twee zijn er nog niet weer terwijl die vorig jaar beide 2 prijzen vlogen op 1000km vluchten. Pithiviers werd wederom de vlucht voor de Comb.Jager, weer 1 , 2 en 3, klasse, ik werd 7e en 9e (20 mee en 7 prijzen )Ben in de club wel aangew. eerste geworden en eerste duifkampioen.Nu even een weekje geen fond en dan rest nog Bergerac en Bordeaux en evt nog Frankfurt. Er zijn toch wel redelijk veel duiven achtergebleven,met name op Limoges en Perigeux maar ik heb er dit jaar voor gekozen om ze aan de tand te voelen waar ik andere jaren wel eens duiven thuis hield,met als gevolg 's winters weer een hoop duiven die eigenlijk geen echte testvlucht gehad hadden.
05-4702278, 5x prijs op de dagfond dit jaar en duifkampioen in de club
07-4745239, ook 5x prijs op de dagfond dit jaar.

Geen opmerkingen: