zondag 10 juni 2012

de wind vanachter

Wat een wind stond er zaterdag, de duiven vlogen bijna twee keer zo snel als de week ervoor. Niet zo erg voor een keer want ze hebben het al een paar keer erg zwaar gehad. Dit weekend weer twee vluchten op het programma, tw. Pommeroeul voor de midfond (368 km) en Sens voor de fond (605 km)  Op beide vluchten kon al zeer vroeg gelost worden, resp 6.30 en 6.45 . Het liefste had ik alleen de "349"weer alleen ingekorfd maar na het slechte verloop voor mijn jaarlingen op Troyes ,moeste deze ook maar weer mee om te zien of ze voldoende hersteld waren. 14 stuks de baan op dus dit keer. Ik moest "s morgens nog eerst even weg, en ben net terug als er ook al twee duiven boven het hok vliegen, door de harde wind kunnen ze maar moeilijk landen, en zo verspelen ze wat tijd, om 9 u 42 landen ze , snelheid nog altijd 114 km/u !!! wederom "de 349" samen met zijn jongere broer,  36e en 37e in de club.Flip Oostland in Foxhol wint de vlucht,  hij draait al om 9.26.

Als dat zo rap gaat moeten de fondduiven ook vlak na het middaguur terug zijn, en dat klopt ook aardig, Arend Meijerhof heeft zijn "556"reeds om 12.15 op het hok(110 km/u) en is daarmee niet alleen winnaar in de club maar laat de hele afdeling 10 achter zich.  Bij mij is de 08-196 weer als eerste op het hok om 12.27 daarmee de elfde duif in de club, binnen  20 minuten zijn er nog vier hokgenoten bij die ook prijs hebben.  Met vijf vd 10 moet ik dus wel tevreden zijn




                                                                                        08-196

Geen opmerkingen: