zondag 3 juni 2012

Toch goed..........

"bonte 184"  (zoon vd "poitiersduivin")

Dit was het weekend waar ik wel een beetje naar uitgekeken had,  Limoges, de openingsvlucht van het overnachtseizoen. Voor mijn gevoel had ik de duiven goed voorbereid op reis gestuurd, alle 10 al een of meerdere vluchten boven de 900 km gehad, en ze trainden afgelopen weken goed, maar ja moet nog wel even gebeuren. De lossing op vrijdagmiddag was om 14.00 uur met een wind meest noordwest. Mijn verwachting was niet dat er voor het middaguur duiven zouden zijn, tenminste niet in Groningen.Maar als de eerst duif op de meldingssite staat rond 8.30, in zuidwest friesland,( afstand833km) zouden ze in theorie wel eens eerder kunnen zijn.Nee dus, pas na het middaguur begint het ook daar wat te lopen maar de snelheid ligt dan al behoorlijk laag, Het zal geen makkelijke vlucht worden.   In het inkorfcentrum Pekela heeft de comb.Arends(weer) de eerste duif om 12.32(afstand 901 km) en de aankomsten volgen elkaar redelijk snel op, ook een paar clubgenoten hebben al een duif, Ik begon al een beetje te twijfelen, wellicht waren de verwachtingen te groot geweest. Dan is daar de "bonte 184" om 14.05 en net als ik hem wil melden zijn daar nog twee duiven tegelijk om 14.10 , "de vale" en zijn zoon,  goed voor de 17e,  21e en 24e plek.    Wel bijzonder, na 24 uur en 900km , drie duiven terug binnen vijf minuten. En dan loopt het redelijk goed door, om even over vijf  zijn er 9 vd 10 thuis, in het inkc. hebben er 6 prijs,( in de afdeling 10 waren dat er zelfs 8) Uiteindelijk best tevreden dus,en helemaal als om 17.08  de "10-349" er weer is vanaf Nijvel, als enigste duif van mijn hok mee op de midfond vandaag. Hier was wederom Henk Watermulder de winnaar om 16.57, ik werd hier 18e

Geen opmerkingen: