zondag 27 mei 2012

gegokt...........en een beetje verloren.

Wederom twee vluchten achter de rug, die beide niet gemakkelijk waren.Behoorlijk warm en een oostenwind.
de 10-349 , op tijd van Pommeroel.

Eerst al op tijd opgestaan om de Limogesgangers nog even een trainingsvluchtje te geven, en ach waarom ook niet, de winterjongen ook maar even meegenomen, Naar Coevorden gereden en daar om 8 15 losgelaten, maar bij thuiskomst nog maar net 7 terug vd 11 en van de 10 jongen maar 2, oei! toch iets te enthousiast  geweest, maar na een uurtje toch alles weer op het hok terug. Inmiddels waren de duiven in Pommeroel en Troyes gelost om 9u 30, beetje laat vond ikzelf ivm met de warmte,maar vanwege inversie kon het niet eerder.
Op Pommeroel had ik alleen de 10-349 mee, en die stelde niet teleur, om14.21 is hij er, goed voor een 14e plek in de club, Hok kon weer dicht.De winnaar werd de comb.Jager die al om13.59 hun eerste duif hadden.Aan de snelheden van deze duiven te zien konden de fondduiven even na 17 uur terug zijn maar theorie en praktijk gaan niet altijd op. Arend Meijerhof  opent de wedstrijd om17.23 , eerste in club en rayon, ik moet dan nog 14 minuten wachten op mijn 10-530 ,maar toch goed voor de tweede plek. het gaat dan wel wat traag  bij mij ,om 18u 39  zijn er 5 terug vd 25 welke nog prijs hebben,  de prijzen zijn er uit om19u09. Toch niet helemaal tevreden, ik heb een beetje verkeerd gegokt om alle jaarlingen (14 stuks) deze hadden het erg zwaar, ik denk nog te weinig ervaring, eentje op tijd en nog vier onderweg.
Geen ambities meer op de overnacht maar dinsdag toch nog een paar duiven inkorven op Limoges, een vlucht welke ooit de aanleiding gaf om overnacht te gaan vliegen.
 de 10-530 , op tijd van Troyes, (soort van de "Brivedoffer" x franse aanvlieger.)

Geen opmerkingen: