zondag 6 mei 2012

toch een vlucht

Vanmorgen eerst even weer gefietst, met 9 man naar Bunde geweest , kopje koffie gedronken, en toen via Nw Statenzijl weer naar huis, dik  90 km op de teller. Vanmiddag de "gewone jongen"voor de derde keer losgehad.
Gisteren Ravenstein gevlogen, op het programma stond St Truiden en traditie getrouw de hele week lekker weer maar tegen het weekend weer minder, voor zaterdag 80% kans op regen en in elk geval zware bewolking. Ik had er weinig vertrouwen in, maar omdat ik vorige week ook al een paar duiven thuis gehouden had moest ik deze nu wel spelen, twaalf stuks uit een afdeling meegedaan. Onze afdeling heeft bij vertrek besloten om toch maar niet naar Belgie af te reizen omdat een lossing er voor zaterdag, maar ook voor zondag niet in zou zitten, maar vanaf Ravenstein was de kans groot dat er gevlogen kon worden,Goed besluit, wel geen grote afstand maar wel een goed verlopen vlucht, Bij mij nog geen uitspattingen, 3 vd 12 , net mijn deel, maar in de middenmoot, een paar minuten na de prijzen komen ze vlot thuis, het zijn geen duiven voor het korte werk, en misschien zijn ze ook nog niet in vorm, Johan Blok had ze wel in vorm, is eerste en tweede in de club, (was zelf niet thuis, maar bij een viswedstrijd waar hij ook eerste was)Omdat ik de meeste duiven thuis gehouden had, en het weer bij ons best goed was heb ik ze 's middags maar even naar Coevorden gebracht voor een kleine training.Volgend weekend de eerste dagfondvlucht, de ouden gaan zoveel mogelijk mee, de jaarlingen gaan eerst nog op de midfond mee.
Ben ook al voorzichtig met de winterjongen aan het trainen, 1,5 km , 3km , 9 km en 12 km zijn ze nu weggeweest.

Geen opmerkingen: