zondag 20 mei 2012

Grimbergen 2

Weer Grimbergen afgelopen weekend, de afdeling had besloten om een andere losplaats te kiezen dan Isnes, er werd een storingsgebied aangekondigd boven Belgie en om geen risico te lopen werd er naar Grimbergen gereden.Beetje voorbarige beslissing leek mij, want alle bijna heel Nederland zit al met de duiven in Noord-Frankrijk en die hebben gewoon gelost.Maar goed ik had grotendeels mijn overnachtduiven mee, en die hoefden alleen maar "trainen"en 30 km minder maakt ook niet uit. Naast 10 overnachters nog 4 andere doffers,w.o een "herintreder" , de 349 , en  twee hokgenoten,(ik zeg altijd niet bijgelovig te zijn ,maar 13 duiven meedoen doe ik dan weer niet), Op tijd los, 7.15  mooi weer, en een kalme zuidenwind, Ik had 's morgens op tijd de thuiszitters nog even opgeleerd en die waren al snel weer terug, dus ik verwachtte ook dat de vluchtduiven wel redelijk snel zouden zijn, om 10.31  meldt de 10-349 zich, vorig jaar mijn beste duif maar dit jaar nog niet in goede doen, zijn vaste duivin van vorig jaar weg, en ook zijn tweede duivin al weggeweest, maar  na twee weken terug gekomen, hopelijk is hij nu weer gemotiveerd.Mijn tweede was een overnachter die ook nog prijs had, de rest kwam wel vlot daarop maar buiten de prijzen. In de club was Henk Watermulder weer de matador,( al om 10.20) ook in het rayon heeft hij de eerste plaats.