zondag 13 mei 2012

dubbel kans

Afgelopen weekend twee kansen, tw een midfondvlucht vanaf Grimbergen(300 km) en een eendaagse fondvlucht vanaf Breuil (520 km)  Eindelijk goed weer, een beetje fris was het wel maar geen regen van betekenis en een mooie heldere lucht, beide vluchten gingen om 8.00 uur van start,. Ik had 's morgens nog even gefietst en merkte al wel dat het behoorlijk waaide, vanuit het noordwesten, ik had geen hoge snelheden verwacht, maar op de route heeft er volgens mij iets meer westenwind in gezeten want de eerste duiven vlogen toch boven de 70 km/u.Henk Watermulder wint de eerste en tweede plek in de club vanaf Grimbergen, om 11u 48,  Bij mij zijn de eerste twee duiven om 12.03 en 12.04,maar dit is al niet erg vroeg meer. Zelf vond ik dat ze aardig kwamen, binnen een uur 25 vd 31 terug, maar er zijn liefhebbers die daar minder dan een half uur voor nodig hebben. Ik had op deze vlucht de jaarlingen en de duiven die op Limoges moeten, meegedaan. Op de tweede vlucht ,Breuil had ik de oude duiven mee,gezien de snelheid van de midfondvlucht, moesten deze ook wel harder vliegen dan verwacht. De eerste meldingen op de "meldingslijst"kwamen uit omgeving Ommen , zo'n 70 km korter , rond 14.00 u, in theorie zouden hier dus  om 15 u duiven moeten zijn.Niet dus, in de club heeft  comb Klein-Muurman de eerste om 15.22, bij mij duurt het even langer , tot 15.43,  19e plek, ( aan de klei om zijn poten te zien was hij ook al even wezen rusten) Hoewel ik niet erg optimistisch was valt het met 4 vd 10 in de prijzen  nog mee. Op Grimbergen is nog een duif onderweg, de  fonduiven waren voor 18 uur weer thuis.  De overstap van overnachtspel naar het programmaspel valt me nog niet mee, Er zit nog teveel "overnachtbloed"  in de duiven die ik op dit moment heb, en die komen op deze vluchten te onregelmatig,
De winterjongen ook nog even weggehad,naar Gieterveen dit keer. Daar waren ze zeker nog niet klaar voor want ze kwamen maar traag en afzonderlijk terug.

Geen opmerkingen: