zondag 29 april 2012

"wel zwaluwen, geen zomer"

De vierde vitessevlucht vanaf Lommel, 238 km,  Vrijdagavond bij het inkorven was het voor iedereen wel duidelijk dat er zaterdag, en misschien zondag geen duiven gelost konden worden, alleen maar regen en zware bewolking voorspeld. De eerste mededeling op teletekst was "nieuwe berichten om 12.00uur"  toen stond er "nieuwe berichten om 13 00 uur" , dan zagen de begeleiders dus nog een kans om te lossen, en ja hoor gelost om 13.00 uur. Terwijl ik stond te wachten zag ik ineens een paar zwaluwen vliegen, misschien zijn ze er al  langer maar ik zag ze voor het eerst dit jaar, het waren meer dan  twee, dus zomer? het leek er niet op, koud, bewolkt ,harde wind, geen duivenweer. maar goed voor iedereen gelijk. Om 16.52 zie ik de eerste duiven over vliegen, het ddurt dan tot 17.04 dat bij mij de 08-184 op de klep landt, een overnachter die tot deze vlucht alleen nog maar prijs vloog op Limoges en Perigeux, als zo;n duif voorop komt denk ik vaak aan een slechte afloop, dat was ten dele ook zo want van de 31 die ik meehad waren maar 4 op tijd. Ik had alleen doffers mee, 25 op weduwschap en 6 op nest, alleen mij eerste was een weduwnaar de anderen nestdoffers.Maar  de afloop viel mij reuze mee, om 18.15 waren er 26  duiven terug , van de andeen zijn er 4 op eigen kracht terug gekomen , eentje is in Pekela binnengelopen en die heb ik opgehaald.
Ook binnen de club was het gezien de omstandigheden een normaal verloop, H Watermulder klokt de eerste om 16.44, en om 17.24 zijn de prijzen verdiend.

Geen opmerkingen: