zondag 8 april 2012

Zutphen 2


De 2e Zutphen maar nu wel om de punten, de deelname binnen de club was ruim 5 keer groter dan een week eerder, de weersvoorspelling was gelijk, maar zaterdag viel het nog mee, koud, iets minder wind, maar (tenminste bij thuiskomst) wel wat zonniger. Ik had nu 24 duiven mee, ze zitten nog steeds op nest dus een beetje puzzelen wie van de ouders meegaat. Lostijd was 11.00 uur, en na ongeveer 1 uur en 50 minuten komt mijn eerste duif terug, duivin op twee grote jongen, 10-744, gekregen van Onno Everts, die zelf de eerste prijs in onze vereniging pakt. ik had (slechts) vijf prijzen, niets bijzonders, en ik weet dat het zo nog wel even door zal gaan, mijn hokbestand bestaat nog voor een groot gedeelte uit overnachtduiven, en die komen op de "snelle" vluchten toch een beetje tekort.De kweek is al wel steeds meer gericht op de programma/dagfondvluchten maar van mijn betere overnachters heb ik toch wat eitjes laten liggen, zodat ik op Ruffec en Limoges af en toe iets mee kan doen. Met mijn 10 winterjongen gaat het inmiddels wat beter. tot voor 14 dagen wilden ze maar slecht trainen, sindsdien heb ik ze samen met de ouden los en dat hielp, dit weekend al op tijd los en nu trokken ze al een half uurtje weg. Vanmiddag de thuisblijvers even naar Beilen gehad.

Geen opmerkingen: