zondag 22 april 2012

Boxtel voor de wind

Zaterdag Boxtel, net als voorgaande weken geen beste weersvooruitzichten en overstaan was een optie.Maar de vlieglijn was beter dan verwacht, en als ze het voor de wind hebben kan een buitje regen ook geen kwaad. Om 10 uur werden ze gelost, en toen ik zag dat de "Friezen" , die eerder gelost waren in St Truiden ruim 100 km/u vlogen wist ik dat ook onze eerste  duiven al voor 12 uur terug zouden zijn. De winnaar in onze club was H Koster , al om 11.48 !!  zo'n 110 km/u. Bij mij drie duiven tegelijk om 11.57, eentje vlot naar binnen, de andere twee hielden elkaar een beetje in de lucht en zitten een minuutje later, 33e ,  44e en 45e.   11 prijzen van de 50 ingezette duiven, kan er mee door, en alles is weer thuis. De duiven die op het "kweekhok" vliegen kwamen nu een stuk beter dan vorige week.  Vanaf dit weekend zitten er twee afdelingen op weduwschap, en gaan er geen weduwduivinnen meer mee, enkel nog een paar duivinnen op nest. De jongen zitten nu op hun eigen afdeling.Nu ik weer meer richting het programmaspel ga, komen er ook weer meer blauwen en krassen op het hok. Deze week ook nog drie nieuwe aanwinsten van een collegamelker gekregen waar ik wel vertrouwen in heb.
Bij de winterjongen al een paar weken een opleermand in het hok geplaatst, en af en toe de duiven een middagje in de mand,in de garage gezet met waterbakje eraan, jong geleerd..............................
de kweek 2012,


1 opmerking:

Peter Bosma zei

Het seizoen is weer begonnen..!!