zaterdag 14 april 2012

Ravenstein

Vandaag Ravenstein op het programma, 172 km voor mijn duiven. Eerst nog een beetje regen en mist.Hier in Groningen was het rond 9 uur al prima vliegweer, en om 11 uur in Ravenstein ook, dus konden ze van start.De wind was noord maar was nauwelijks merkbaar.Op het forum van "het praathuis"had ik al snelheden van de Friese duiven gezien van rond de 1300 meter, en daar vanuit gaande moesten hier de duiven rond 13.15 kunnen zijn. Rond die tijd zag ik er eentje vallen bij een collegamelker, en een paar minuten later komt bij mij de "349"aanzetten, vorig jaar mijn beste doffer, maar weinig lust om naar beneden te gaan( misschien omdat zijn duivin deze week door kat of roofvogel gepakt is?) dus gaat een hokgenoot die wel direct landt hem voor.
Ik had deze week de meeste duiven voor het eerst mee, alle doffers, 39 stuks en 11 duivinnen, de jongen zijn bijna groot dus die moesten maar een nachtje alleen zijn met een paar pleegouders. Wel tevreden verder, 13 pr vd 50 mee, nog eentje onderweg. de combinatie Jager had de eerste prijs in de club, ikzelf begin (pas) op de 57e en 58e plek.

Geen opmerkingen: