zaterdag 16 juni 2012

herhaling

Wederom een stevige wind vanuit het zuidwesten, en hoewel de voorspellingen niet veel goeds beloofden, kon er toch al om 9.15 in Arras worden gelost. 's morgens hier nog redelijk wat regen en bewolking maar, nog voor de middag klaarde het goed op, en trok ook de wind wat aan, Ik schatte dat de duiven ongeveer 4 uur werk zouden hebben, zo'n 100 km/u , en dat klopte voor het vijftal dat ik mee had ook wel aardig, om 13.13, is een jaarlingdoffer, zomerjong, gekregen van Rene Dalmolen, terug, en 3 minuten later zijn ook twee anderen terug, maar dat is net na de prijzen, want in de club heeft de comb.Klein-Muurman de eerste duif al om 13.01,  Ik sta nog op de uitslag op de 66e plek. Toch raar, duiven die met ruim 100km per uur naar huis vliegen hebben vandaag geen prijs meer. Aanstaande dinsdag gaan de overnachtduiven voor hun tweede en laatste opdracht de baan op, Ruffec, 925 km   donderdag staat de vierde dagfondvlucht op het programma, en vrijdag is de laatste midfondvlucht, drukke zaterdag dus, Binnenkort zijn ook de jonge duiven aan de beurt .Vandaag heb ik de "gewone" jongen de hele dag in een mand in de garage gezet, en hoop deze week nog even te kunnen africhten.  De winterjongen deze week nog twee keer meegenomen naar Hoogkerk, deze zijn nu zo'n 15 keer op pad geweest, of ze prijs gaan vliegen weet ik niet maar als ze weg zouden blijven zou het me verbazen.

Geen opmerkingen: